• RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter

Jumat, 08 Juli 2011

Niat Puasa Ramadhan, Doa Berbuka Puasa Dan Doa Selepas Berbuka.


Niat Puasa Ramadhan, Doa Berbuka Puasa Dan Doa Selepas Berbuka



Niat Puasa Ramadhan
Lafaz niat untuk sebulan puasa

Sahaja aku berpuasa keseluruhan bulan Ramadhan kerana Allah Ta”ala

Lafaz niat puasa (harian)


Sahaja aku berpuasa esok hari menunaikan Fardhu Ramadhan tahun ini kerana Allah Ta’ala.


Doa Berbuka Puasa

Ya Allah bagi Engkau aku berpuasa dan dengan Engkau beriman aku dengan rezeki Engkau aku berbuka dengan rahmat Engkau wahai yang Maha Pengasih dan Penyayang.


Doa Selepas Berbuka Puasa

Ya Allah Kerana Engkau aku berbuka puasa dan kepada Engkau aku beriman dan atas rezeki dari Engkau aku berbuka puasa telah hilang dahaga sudah menjadi basah segala urat. Ya Allah! Aku minta diampuni dosaku dengan rahmat Engkau yang meliputi segala sesuatu.

Kalau kat UIA ni katenye masjid besar akn melakukan solat tarawih sebanyak 8 rakaat sahaja. Memang itu yang dicari-cari. Tapi 8 rakaat yang panjang katenye…mahu menghabiskan satu juzuk. Kalau diikutkan….malam pertama tarawih bagi aku mestilah di masjid walau ape pun alasan yang ada. Jadi mungkin akn ke masjid di luar UIA untuk tarawih yang lebih pendek sedikit bacaannya. Pemalas betul ko zelo oiii. Hahahaha.

Dikesempatan ini jugak kami dari pihak zelo55.com (padahal sorang je…hahaha) ingin mngucapkan selamat berpuasa kepada seluruh umat islam di seluruh dunia terutamanya pembaca blog ni sendiri. Mintak halal dan mintak ampun jgn doa buruk2 sbb dah nak puasa ni. Kang ade je yang batal puasa nanti kang rugila sangat2. Selamat menjalani ibadah puasa dan jangan lupa niat serta doa2 ni semua sbb inilah yang akn dibaca pada tiap2 hari bulan ramadhan ini InsyaAllah.

Apa-apa pun….mintak dipermudahkan perjalanan tarawih malam ni. Aminn.



TAK BOLEH LAGI ALASAN, TAK INGAT NIAT PUASA.
hehehehe..

0 komentar:

Posting Komentar

 
Copyright 2010 i love islam - All Rights Reserved.
Designed by Web2feel.com | Bloggerized by Lasantha - Premiumbloggertemplates.com | Affordable HTML Templates from Herotemplates.com.